16 Ocak 2009 Cuma

Erkan Zengin


Girdim, Türkiye liginde devam etmekte olduğum oyunumdan baktım, küçük databasele açtığım için(dir umarım), bulamadım adamı. Üşenmedim, İsveç liginden oyun açtım, buldum adamı. Kusura bakmayın. Bu kadar az girdi varken elde, en isabetli bilgi kaynağımız FM bence. Tabi kendisini izlemeye antremanlara giden varsa(!) o ayrı.

Adam sağ açık. 22 yaşında sağ ayağını kullanan bir oyuncu. Zorlarsan orta sahada hücuma yönelik de oynayabiliyor. Genel olarak FM'nin datasından çıkarabileceğimiz yorum şu: Yeterince hızlı (Hız 13, hızlanma 15*). Maç boyu enerjisini önemli ölçüde kaybetmeden oynayabiliyor (stamina 15). Teknik kapasitesi yüksek (16), ve içeri iyi katedebiliyor (dribbling 16). Ortaları ve uzaktan şutları ise, Türkiye Ligi vasatının üzerinde (sırasıyla 12 ve 13 ). Sezgileri kuvvetli (flair 16), tposuz alanda da yeterince etkili (off the ball 14).

Gördüğüm kadarıyla bu özelliklerdeki bir adam Beşiktaş'ta 11 oynar. Asıl soru şu bence: Yusuf'us da eklenişiyle, zaten rotasyonda olan, sabit bir 11i olmayan Beşiktaş kadrosu, bu son eklemeden sonra ne hale gelecek? Kimler kulübede oturacak? Holosko ne işle iştigal edecek, Bobo kaç maç oynayacak? Bi de gençler vardı, onlar ne zaman yetişecek?
*Değerlendirmeler 20 üzerindendir.
wasted Birecik barajını çok sevmiş, iş başvurusu yapıcaz galiba, hem multinational.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

valla barizzio umarım fm deki gibidir erkan...biliyorsun kakalovu,todorovu,sergey kisliyi,tsigalkoyu,hatta hatta oyunda santrafor olup gerckte on libero olan temuru goremedik gercek futbol piyasasında.Hazır erkan bize gelmişken fm verilerinin dogru cıkması dilegini geçiriyorum içimden.

valla kadro hala bir muamma.Sanırım erkan ekremin yedegi olur yusuf delgadonun posizyonunda delgado da holoskonun performansına gore onun yerinde oynayabilir(ne kadar becerebilir bilinmez)tabi boyle olursa mucadele daha da düser beşiktaşta. yusufla,delgado birlikte oynarsa holosko yedek kalır yusuf ve delgado mucadele etmeyen iki futbolcu ve buna holoskonun olmayısını da eklersek mucadele oranamız cok dusucek.

bence holoskonun her türlü oynaması gerek çünkü yusufunda delgadonunda ara paslarını capraz kosularla ve hızıyla degerlendirecek tek kişi holosko.ote yandan defansa ve sağ kanadada büyük yardımları oluyor.Bobo ise birinin sakatlanmasını veya çok kötü bir performans sergilemesini bekleyecek.


fufinho

Emre Yılmaz dedi ki...

FM iyi bir kaynak bencede akşam bi bakayım bende fena görünmüyor güçleri :)))

Belki biraz eskide kaldı ama Maxim Tsigalko vardı oda sağlam adamdı :)))

Adsız dedi ki...

Umarım iyidir. Umarım bu yönetim gidene kadar harcanmaz da ileri dönük bir transfer Mustafa Denizli'nin iddia ettiği gibi. Ve yine umarım yönetimimiz transfer facialarına devam eder de sonunda beni de alırlar takıma. Hatta uyum sorununu aşmam için benle aynı dili konuşan Barizzio'yu da alırlar. Acaba photoshopla daha önce Fenerbahçe'de oynadığımıza dair belge de hazırlarım ben. Video bile yaparız gollerimizi sıralarken. Yönetimimizi eleştiriyoruz ama çok faydaları da var bakmayın siz.

Küçükken futbolcu olmak isterdim, hem de beşiktaşta oynamak için. Ama ben sonra para için iki günde satmazdım G...lar gibi. Zira babam Galatasaraylı olmam için dev teklifler yaptı 12-13 yaşlarımda, kanmadım. Sonra talihsiz sakatlıklar falan derken top oynamayı boşverin, kolumu kaybediyordum. Dizim yüzünden merdiven çıkamıyordum. Gel zaman git zaman geçti sakatlıklar ama yaş da 20 leri geçti. Umudumu kaybetmiştim son 7-8 senedir, bu yaştan sonra futbola başlıycan da deli gibi çalışcan da şans yüzüne gülerse Beşiktaş'ta oynuycan.

Bu yönetim sayesinde şu anki sefil futbol kalitem ve 26 yaşımla beraber umudum da var artık. Yarından tezi yok ya lisans çıkartcam ya da photoshop yeteneklerimi bir kat daha artırcam. Fenerbahçe mevzu bize yakışır mı onu bi Barizzio kardeşime sormak lazım.

Ciddi not: Futbolcu olamadık belki, ama bir gün Beşiktaşımızı biz yöneteceğiz.

gayri ciddi soru: Yazıdan uzun yorum yazmak ayıp olmuyo di mi?

Adsız dedi ki...

bende uzun yazdım ama ole bir yasagın olcAgını veya ayıp olacagını dusunmuyorum.sonuçta fikirlerimizi paylaşıyoruz.


fufinho

selaminko dedi ki...

hocam bunun personal ve positions resimlerini de koysan daha iyi karar verirdik. Burdaki veriler iyi ama personal özelliklerinde kendini ele veriyor oyuncular bu oyunda daha cok.

Barizzio dedi ki...

@ selaminko
en kısa zamanda koyacağım. bu kısa zaman 1 gün falan olabilir ama :)
@ ram
Ciddi notuna aynen katılıyorum. Gayri ciddi soruna da cevabımı, bir yorumunu dayanamayıp çalarak vermiş oldum diye düşünüyorum..

önyargı dedi ki...

barizzio, bildiğim kadarıyla 'flair' sezgiden çok özel yetenek anlamına geliyor. mesela topuk pasları, rövaşatalar bu kategoriye giriyor. bunları çok yapan oyuncunun flair'ı da yüksek oluyor.
sezgi ise anticipation bildiğim kadarıyla.

Tuner dedi ki...

bu dataları sağlamak için tekrar açık kontrol etmek gerekir. Ufak liglerden çoğu oyuncunun birkaç değeri girilip kalan değerler 0(random) bırakılıyor. Ülke potransiyeli, takım reputasyonu, potansiyel yetenek rakamlarına göre her oyun farklı değerler beliriyor böylece