18 Eylül 2008 Perşembe

bellinzona-3 galatasaray-4

skibbe maçtan önce soyunma odasında volkan ve serkan kurtuluş'a "hücuma çıkın, defansa gömülmeyin" demek yerine, tahtaya 3-5-2 çizip "buyrun, hücum yapmak zorundasınız beyler" demiştir herhalde..güçsüz rakip karşısında, farklı galibiyet alıp kendisini kanıtlaması gereken bir takımsanız, oyunu rakip yarısahada oynamaktan başka seçiminiz olamaz zaten..bütün bunlar hesaba katıldığında 3-5-2 -bugün için- anlamlandırılabilir..en son hatırladığım galatasaray 3lü defansının ismail-erhan-semih'ten oluşan 89 takımının defansı olduğunu da yeri gelmişken eklemek isterim..

oyuna baktığımız zaman, ziyadesiyle net 9-10 pozisyondan 4 gol çıktığını görüyoruz ki bu, ofansif anlamda hedefe ulaşıldığını gösterir..bu cümleyi duymak için bi çok galatasaraylı ne zamandır bekliyor biliyorum; galatasaray'da gecenin en etkili futbolcusu lincoln'dü..sene başından beri forvetin arkasında oynatılıp rakip defansın içinde kaybolan, oyun kurmak için sık sık geriye gelmeye çalışan, basın tarafından taraftarın önüne atılan, günah keçisi lincoln; nihayet doğru yerinde oynatıldı bugün..attığı ve attırdığı bir gol haricinde, ilk yarida nonda ve baros'u, ikinci yari kewell'i, defansin arkasina attigi toplarla toplamda 3 kez kaleci ile karsi karsiya bıraktı..geldiğinden beri kendisinden maç başına 22 gol 15 asist %98 isabetli pas ve 132 top çalma ortalamasıyla oynamasını bekleyen mümtaz türk medyası bu sefer ne der, bilmiyorum..

maçtan sonra servet ve meira'yı dinliyorum, ikisi de "3 gol yemişken nasıl mutlu olabiliriz ki?" diyor..3 golü düşününce kimse mutlu olamaz zaten..skibbe oyunun merkezinde ayhan'dan vazgeçmiyor ama o bölgede mehmet topal oynamayınca galatasaray'da hatlar kopuyor..antalya bir, bellinzona iki..galatasaray'a karşı hücum yaparken yol çok kısa..3 pas yapınca tüm ortasahayı geçiyorsunuz ve servet-meira ile başbaşa kalıyorsunuz..bugün yenen 2 golün en büyük nedeni budur..

sonuç olarak, dünkü kara çarşambadan sonra soru işaretleriyle dolu bir perşembeyi geride bıraktık..gelecek karanlık mı? avrupa'da yine hüsran mı? bu sene mart ayında nerde oluruz?

ben, "uefa finalini kadıköy'de fenerbahçe-galatasaray-beşiktaş birlikte oynar" diyeyim, siz anlayın...

gsfbjk

6 yorum:

burkay dedi ki...

hocam ii diosun da ayhan bu mehmet topal insanından 10000 kat daha güzel top dağıtıyor..bence mesele onlar deil, onların yanlarında oynayan kademe hatası yapan ortasaha oyuncularında bitiyor...
lincoln kardeşimin müdahale etmeye kalkışarak arkasındaki alanı boşalttığı bir pozisyonda gol yedikk mesela..
tek ön libero varsa içte oynayan oyuncular biraz daha dikkatli olacak, daha ilk 3-5-2 sistemli oyun..hatalar bekliodum ama karşı takımın da bu kadar şanslı olacağını tahmin edemedim..

Adsız dedi ki...

hocam benim 89dan sonra hatırladığım 3*5*2 defansları ise şöyle:
Bülent-Falko-Stumpf -Kalli+Hollman
Bülent-Kuzmanovski-Sedat -Saftig
Bülent-Feti-Sedat(Bekir) -Saftig
Bülent-Venison-Bekir - Souness
netekim Fatih hoca gelince tandemi oturtmak için epey uğraşmıştı bu takıma.

drill

kiki (kazım kazım) dedi ki...

3-5-2 sisteminin hakkını verebilmek için 20 li yaşlarında solda carlos sağda cafu olmalı : )

sistem iki kanat oyuncusunun güçlü olmasını gerektiriyor ne yazık ki ...

sistem oyun içerisinde 5-3-2 ye dönebilmeli aksi takdirde bellona gibi yatak çarşaf takımlarından dahi 3 golü ağlarınızda görürsünüz ....

Adsız dedi ki...

drill'in hafızası benimkinden iyiymiş, tşk.

bülent-venison-bekir..bu nasıl bi savunmadır tanrı aşkına :)) bi de üçlü, off :)

mustafa

Bhut_Jolokia dedi ki...

grupların kura çekiminde büyük ihtimal 4. torbada oluruz.güç bela çıkarsak sonraki turda şutlarlar bizi kupadan.şu anki görüntü bunu gösteriyor

Adsız dedi ki...

dayan koca adam...