20 Şubat 2009 Cuma

kara kıtaya ilk biletler..


11 Haziran 2010'da başlayacak, Güney Afrika 2010 Dünya Kupası'nın bilet satışının ilk aşaması bugün başlıyor. 31 Mart'ta sona erecek bu sürecin sonucunda bilet için kayıt olmuş olan taraftarlar 15 Nisan'da, kayıt tarihine bakılmaksızın koltuk seçimi yapacaklar.

FIFA toplamda 1.65 Milyon bilet ayırıyor taraftarlar için. Bunun 570,000 tanesi FIFA üyesi ülkelerin taraftarları için ayrılırken, 344,000 tanesi ise FIFA'ya kayıtlı tur operatörlerine veriliyor. Yaklaşık 750,000 bilet ise dünyanın herhangi bir yerinden başvurmak isteyen futbol sevgilileri için. Biletler maç-spesifik olarak 64 maç için ya da takım-spesifik seçilebiliyor.

Biletler 4 kategoriye ayrılıyor:

Kategori - 4 --> Güney Afrika vatandaşlarına ayrılmış ki normalde Dünya Kupası'nı karşılayamayacak evsahibi taraftarlara jest olarak düşünülebilir. Kategori 4 denilen kısım bildiğimiz kalearkası.

Kategori - 3 --> Kalearkası ve köşelerde yeralıyor ve grup maçları için $80 ile final maçı için $400 arasında değişiyor.

Kategori - 2 --> Yan tribünlerin köşelere yakın kısımlarından oluşuyor ve grup maçları için $120 ile final maçı için $600 arasında değişiyor.

Kategori - 1 --> Yan tribünlerin orta kısımlarından oluşuyor ve grup maçları için $160 ile final maçı için $900 arasında değişiyor.

1. aşamayı pas geçenler için 2. aşama 4 Mayıs - 16 Kasım 2009; 3. aşama 5 Aralık 2009 - 22 Ocak 2010; 4. aşama 9 Şubat - 7 Nisan 2010 ve son satışlar 15 Nisan - 11 Temmuz 2010 arasında yapılacak.



Maçlar 10 stadyumda yapılacak. Bunlara ait resimlere aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.

Johannesburg'taki Ellis Park stadyumu Haziran ayında Dünya Konfederasyon Kupası'nda açılış ve kapanış seremonilerine evsahipliği yapacak. Ama Dünya Kupası'nın finali için yine Johannesburg'taki Soccer City düşünülüyor (kesinleşti mi bilemiyorum).
Çin'de olimpiyatlar, kara kıtada Dünya Kupası derken dünya daha da küçülüyor. Burada açlık yoksulluk zenci falan içi bunalan kardeşlerimi 2012'de Ukrayna-Polonya Avrupa Şampiyonası'na bekleriz.
Veron da kime veron?? (burkitten)

8 yorum:

Adsız dedi ki...

"...zenci falan içi bunalan kardeşlerimi..." Son cümlenin bu kısmından "çok" rahatsız oldum.

Ayrıca illa bu cümleyi kuracaksan, bence "zenci" kelimesinin yerine "siyahi" kelimesini tercih etmeliydin.

Not: Al lee, seni tanımıyorum. Bu yüzden sana ırkçı vs demiyorum. Beni yanlış anlamazsın umarım.

Jorge Campos

Al lee dedi ki...

@jorge

aslında o ibareyi kinaye amaçlı kullandım. Anlaşılmadıysa özür dilerim. Afrika diyince hayvan ve açlık turizmi haline getirdiler iyice. benim de midem bulanıyor. bir atıfta bulunayım dedim sadece, ukrayna-polonya diyince aklına sadece fuhuş gelen insanlara yaptığım gibi.

Adsız dedi ki...

@Al lee

Konuya açıklık getirdiğin için teşekkür ederim.

Jorge Campos

Bhut_Jolokia dedi ki...

stadları yetiştirecekler galiba blatterden ses yok..ilginç bir dünya kupası olacağı kesin

Adsız dedi ki...

@jorge campos
eti negro?severmisin?

senin futbolla alakan ne abi geldiginden beri bask,solculuk,humanizm anti ırkçılık hrant zink

burda takıl sen:
http://www.kabbalah.info/turkishkab/

trapano

Adsız dedi ki...

Fransa'nın taktiği konusunda fufinho ile görüşlerimizi belirtmiştik hatta tartışmıştık. Ben, fufinho'nun yazılarından rahatsız olmamıştım. Tahminim, fufinho da benden rahatsız olmamıştır ama 3. kişiler rahatsız olmuştu sanırım. NBA All-Star'da 3 sayı yarışmasını kazanan yanlış yazılmıştı onu belirtmiştim. Bordeaux maçında oynanan oyundan çok tribündeki küçük Bask bayrağı dikkatimi çekmiş olduğu için bu konudan bahsetmiştim. (Bu sefer de "ismim hispanik olduğu halde neden Baskları seviyormuşum?" gibi bir soruyla karşılaşmıştım.) Bir başlıkta da Türk asıllı Alman oyuncuların neden Türk Milli Takımı'nı seçmediğini yazmıştım. Bence bunlar sporla alakalı, seni bilemem.
Bu başlıkla ilgili olarak da 2010 Dünya Kupası için Güney Afrika'nın seçilmesine çok sevindim çünkü sadece ABD, İtalya, İngiltere, Fransa, Hollanda-Belçika, Güney Kore-Japonya ve Almanya gibi olanakları oldukça geniş ülkeler seçilmemeli.
Bu yazımı da Stephen Bantu Biko'ya ithaf ediyorum. İstersen yukarıdaki yazına O'nun ismini de dahil edebilirsin.

Jorge Campos

Adsız dedi ki...

abi işte dediğim gibi her yorumunda var biraz siyaset falan

trapano

fufinho dedi ki...

futbolla ilgisi olmayan duygusal yazılar olsun,siyaset olmasın...alkışşşş