15 Şubat 2009 Pazar

Berlin vs Münih


Geçen sene Kieler Woche (dünyanın en büyük yelken festivali) zamanı gittiğim Almanya'da Türkiye'ye dönmeden önceki günümü Berlin'de Orkan kardeşimin yanında geçirdim. Almanya'da olduğum hafta boyunca Hırvatistan ve Almanya maçlarını da ZDF'den takip edip, her iki maçta da Alman spikerin "was machst du da, Rüstü?" (Ne yapıyorsun Rüştü) diye bağırdığını duyma şansım oldu. Berlin'de tek gün geçirme şansım olması yolculuğumun içimde en çok ukde bırakan kısmıydı. Neyseki, Orkan gibi müthiş bir evsahibim vardı da Berlin'i bir günde boydan boya gezdik. Hakan Balta'nın futbola başladığı Siemensstadt'tan, küçük İstanbul diye bilinen hatta girişinde "Kreuzberg'e hoşgeldiniz" yazan Türk mahallesine kadar cadde cadde gezdik. Tipik Türk esprisi olarak Berlin duvarına işer fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmedik. Ama Berlin'in merkezindeki koskoca Adidas mağazasında Barizzio kardeşime ne Leverkusen'le ilgili ne de Boston Celtics'le ilgili birşey bulup getiremedim. Kafamda hep sıkıcı hayal ettiğim Alman şehirleri ön yargısı gördüğüm Berlin ile tamamen yıkılmıştı. Berlin gerçekten çok güzel ve yaşanabilir bir şehir olarak defterime girdi. Ama bir eksik vardı Berlin'de, Hertha Berlin.

Kalesini pijamalı Kiraly'nin koruduğu forvetini Preetz'in yüklendiği, Dariuzs Wozs'un pire gibi çalıştığı ama yine de (başta Tugay sağolsun) Berlin'de Galatasaray'a 4-1 yenildiği seneden sonra değil şampiyon olmak, Şampiyonlar Ligi'ni bile görememişti Berlin. Bu sene durum değişti. UEFA kupasında kendi sahasında Galatasaray'a yenilen Hertha bugün Pantelic'siz kadrosuyla ama Ukraynalı (eski Leverkusenli) Voroninle 75,000 kişi önünde Bavyeralı şımarıkları yenerek zirveye yükseldi. Bu sene şampiyon olmalarını istiyorum ama ancak Türkiye'de Sivasspor'un şampiyonluk şansı kadar şansları var biliyorum. Bu arada merak edenler için Hertha, bereket tanrısı için kullanılan isimlerden biridir.
çok özledim çok

2 yorum:

Adsız dedi ki...

yazıyı okuyunca FMyi açıp herthayı ucuz flaş transferlerle şampiyonluga oynatıp taraftarların memnuniyet mesajlarını okumak istedim eheh
aynı şeyi a.madrid için de yapardım

trapano

Barizzio dedi ki...

Ick bin ein Berliner, alta'!
Berlinden dondugunde 1 hafta Berlinli almanci agziyla konusup bizi deli etmistin :)