10 Eylül 2009 Perşembe

Sebastian & Mikko


Geçtiğimiz haftasonu dünya ralli şampiyonası Avustralya’da çok zevkli ve heyecanlı bir yarışa sahne oldu. Son 5 sene üstüste, her sene ortalama 8-9 yarış kazanarak ve rekorları üstüste kırarak (en çok yarış kazanan pilot -52 kez-, en çok şampiyon olan pilot -5 kez ve bir sezonda en çok yarış kazanan pilot -2008 yılında 11 kez yarış kazanarak-) şampiyon olduktan sonra 2009 sezonuna da hızlı bir başlangıç yaparak ilk 5 yarışı kazandı. Bu yarışlar sırasında 2. ve 3.’lükler alarak aranın açılmasını önlemeye çalışan Hirvonen tek rakibi gibi gözükmekteydi. Daha sonraki yarışlarda bu iki sürücünün yaşadığı herşey tersine döndü adeta ve Hirvonen yarış galibiyetlerinin altına adını yazdıran isim olmaya başlarken (sonraki 5 yarışın 4’ünü kazanıp –Avustralya dahil- 1’inde 2.oldu), Loeb puan farkını korumaya çalışan taraf olmaya çalışsa da bunu başaramadı.

Avuztralya yarışı öncesi Hirvonen 68 puanla lider durumdaylen Loeb onu sadece 3 puan geriden takip ediyordu. İlk iki günü 2.sırada Hirvonen arkasında tamamlayan Loeb son gün atağa kalkarak liderliği yarış içince ele geçiriyor ve yarışı 12 saniye önde tamamlıyordu. Şampanyalar patlatıldı ve Loeb puan farkını 1’e indirip son iki yarışta herşeyin sıfırdan başlamasını ve 4 yarışlık yarış hasretinin sona ermesini kutladı.

Ne olduysa bundan sonra oldu… Yarış sonrasında yapılan teknik inceleme sonucunda Citroen araçlarının kurallara uygun olmadığı tespit ediliyor ve alınan 1’er dakikalık ceza sonucu yarışı Hirvanen’in kazandığı, Loeb’in 2.liğe düştüğü duyuruluyordu. Açıkçası o an Loeb’ün yerinde olmak istemezdim. Tam herşeyi düzelttiğnizi düşünürken bir de bakıyorsunuz, hiç suçunuz olmayan birşeyden dolayı tüm çabalarınız boşa gitmiş… Citroen takım yönetimi de bu sebepten dolayı Loeb’den özür diledi, fakat iş işten geçmişti çoktan…

Şu anda takvimde 2 yarış kalmış durumda ve Loeb Hirvonen’in 5 puan gerisinde. Motor sporlarında her zaman geri dönüşlerin olabileceğini biliyoruz. Fakat ivme tamamen Hirvonen’e dönmüşken Loeb’ün şampiyonluk şansının da daha az olduğunu kabul etmek gerekiyor.
bu ralli yazısını da önceki formula yazısı gibi konuk yazarımız Kemal yazdı, yine teşekkür ediyor devamını bekliyoruz efendim..

1 yorum:

ramram dedi ki...

Blogda yazarları sağ mı hocam?
Ne bu durgunluk?