17 Kasım 2008 Pazartesi

11. hafta dürümlemesi


11. hafta bitti, lider Trabzonspor'un puanı 26. Kabaca bir hesapla 34 maçta 80 puan eder bu. Geçen sene şampiyon Galatasaray'ın puanının 79 olduğunu, bir önceki senenin şampiyonu Fenerbahçe'nin ise 70 olduğunu düşünürsek performans çok da fena sayılmaz aslında. 70 puanlı şampiyonluk 3 puanlı sistemde şampiyon takımın almış olduğu en düşük puan şimdiye kadar. Beşiktaş, Galatasaray ve Fenerbahçe'nin şimdiye kadar topladıkları puanları 34 maça yuvarlarsak ise sırasıyla; 68, 61 ve 58 puan ediyor istatistiklerin yanılmadığını varsayarsak 3 büyüklerin potaya girmeleri için geriye kalan 23 maçlarında en az sırasıyla; 48, 50 ve 51 puan toplamaları gerekiyor.
aritmetik oldu burası biraz
Bu haftaki sonuçlara bakınca, Trabzonspor iyi de oynasa kötü de oynasa maç kazanabiliyor bir şekilde, bunu da tamamen takımın kazanma arzusuna bağlıyorum. Misal 2 kere geri düştükleri Antalyaspor maçını geri çevirdikleri maçta, bu sezon başka hiçbir maçta göremediğim kazanma arzusunu ve gol sevincini gördüm. Ama 23 transfere rağmen çok zayıf bir yedek kulübesi var Trabzonspor'un. Isaac, Giray, Ceyhun ve Serkan(Tayfun) iyi oyuncular olmalarına rağmen bu takım ilerleyen haftalarda kırmızı kartlar ve sakatlıklar geldiğinde napar onu bilemiyorum. Zaten Ersun Yanal'ın sezonun ilk yarısı ve ikinci yarısında takımlarının ne kadar farklı oynadıkları çok belli.

Beşiktaş ise puan kayıplarına devam ediyor. 17 korner atıp gol atamamaları, 23 korner atıp gol atamazken ilk kornerde gol yediğimiz Göteborg-Galatasaray maçını anımsattı bana. Beşiktaş puan kayıplarına rağmen bu seneki en büyük şampiyonluk adayım hala. Çünkü Galatasaray'da zamk futbolcular, Fenerbahçe'de ise yönetim iken Beşiktaş'ta bu takımı ayakta tutacak adam teknik direktör Mustafa Denizli hepsinden fazla güven veriyor. Nobre ve Bobo gibi golcülerle Beşiktaş'ın gol atamadığı maç sayısı bundan daha fazla da artmayacaktır bence. Maçtan sonra yapılan dostluk çağırılarına inanan varsa beni bulsun, İstanbul'daki maçta saç traşı için Beşiktaş Çarşı'da olacam.

Galatasaray SK ise bana Galatasaray Sağlık Kurulu'nu ifade ediyor artık. Geçmiş olsun Arda, şık gollere devam Kewell ve Schalke'de hayran olduğum Lincoln diyorum, sağlık kuruluna da şaşırma, sabrımızı taşırma deyip Burhan Uslu oleyyy diye mide bulandırıcı bir tezahürat yapıyorum.

Fenerbahçe ise maçı temiz bir şekilde 2-0 almayı bildi. Roberto Carlos'un ilk golü akıl doluydu ama 2. goldeki baraj, Alex'in Aykut'a attığı frikiktekinden sonra gördüğüm en kötü barajdı. Fenerbahçe pek iyi anlaştığı ampulle bu maç yüzünden arayı biraz açtı ama. İ.Melih Gökçek (Vederson'un manevi babası) yaptığı talihsizliklerle dolu açıklamada Fenerbahçe bizi eze eze yense çok mutlu olurdum ama maçtan önce hakemle ilgili dedikodu vardı, hakem bizi ince ince doğradı derken, bu memleketin başkentinin belediye başkanı olarak, kendi yapmaya hazır olduğu hatır şikesi ve hakemle ilgili şike iddiasını açıkça beyan etmiş oldu. Emin Çölaşan'dan destek bekliyoruz ..

Ligin dibinde ise değişiklik yok. Kocaeli ilk galibiyetini aldı ama bir işlerine yarayacağına inanmıyorum ben. 11 maçta sadece 6 gol yiyen Kayseri yine gol yemedi. Bunların Türk stoperlerine hastayım zaten: Ali Turan, Aydın, Eren.. Biz hala Gökhan Cam ve yeni imajıyla Hannibal Servet ile kuralım milli takımın ortasını.
dürümleme dediğim wrap-up işte

5 yorum:

Adsız dedi ki...

gecen sene rotasyonu bilmeyen zico ve rehavet yuzunden sampiyon olamayan fenerbahcenin yine buyuk mac performansi ve dedenin hamleleriyle sampiyon olacagini dusunuyorum
ersunun trabzonu gecen senenin sivasi sonuna kadar gotururler bence
galatasaray icin sezon basinda dusunduklerim hala gecerli zevk verirler ama sampiyon olmayacaklar
besiktasta denizli icin getirilebilecek en dogru adam diyordum sanki uyusamadi
trapano

Adsız dedi ki...

elestirmeden olmaz degilmi:) ben bukadar basarisiz durumler gormedim lavaslar bayat sanirim patates var ekmek kizarsin
trapano

Adsız dedi ki...

bence beşiktaş devre arasında denizliyi gönderip ertuğrul sağlam'ı getirirse ve ertuğrul sağlam nobre-delgado'yu çift forvet oynatırsa şampiyon olur :) nobre-delgado yanyana oynasın hakan şükür-arif erdem kadar gol üretirler garanti :)

w.t

Adsız dedi ki...

gs-fb-ts 2.lik için yarışır.

Al lee dedi ki...

bu arada trapano seni tekrar görmek çok güzel, özlemişiz..