hırvatistan etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
hırvatistan etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

26 Eylül 2008 Cuma

Ayıp


Hırvatistan, Heskey'e yapılan ırkçı hareketlerden dolayı 30,000 isviçre frangı (yaklaşık 35 milyar) para cezasına çarptırıldı. Euro 2008'de de taraftarların Türkiye maçındaki hareketlerinden dolayı 12bin Euro para cezasına çarptırılmışlardı. Tekrarlar devam ederse cezalar men edilmeye kadar gidecek.

İç savaştan çıkmış senin ülken, Avrupanın en güzel kıyıları sende, kızların güzel.. Aptal mısın nesin arkadaşım, neyin ırkçısısın!!

Dub rov nik oley oley oley

10 Eylül 2008 Çarşamba

ingiltere-hırvatistan

wembley'de ingiltere’yi 3-2 yenerek Euro 2008’e katılmalarını engellerken büyük sürpriz yapıyordu Biliç’in Hırvatistan’ı. Bu galibiyet Hırvatları, Eduardo’nun trajik sakatlığına rağmen turnuvanın favorileri arasına sokmaya yetmişti. Capello, “herşey değişti, teknik direktör bile değişti, önceki maçın bir önemi yok” dese de Terry, “geçen sefer burada olanların hatırası bile mücadele etmemiz için yeterli sebep olacak” diyor.

Her ne kadar kadro kalitelerine baktığımızda İngiltere daha ağır bassa da, Hırvatların son dönemlerdeki performansı alışılmadık demeçler vermeye itmiş İngilizleri.
Capello takımının deplasmanda oynamasını tercih ettiğini, çünkü takımının kendine güveninin deplasmanda daha çok olduğunu söylerken, takımın kaptanı Terry ve forveti Defoe da beraberlik iyi sonuç, Hırvatistan favori diyerek, teknik direktörün güven problemini doğruluyor. bu açıklamalar ya vaktiyle Kalli ve Osieck’in yapmayı çok sevdiği rakibi favori gösterme çakallığıdır, ya da tarihin en ukala milletinin futbol karakterinin ezikleşmesidir..

PS: al lee'nin blogspotla yaşadığı geçici problemlerden dolayı post'u ben gönderiyorum..

allee yazdı ben yazmadım..

1 Haziran 2008 Pazar

grup b

italya-fransa rekabetinden sonra şampiyonanın en renkli rekabeti kuşkusuz b grubunda yaşanacak..

almanlar, ikinci dünya savaşında topraklarını çaldıkları polonyalıların, milenyimun başında da futbol yıldızlarını çaldılar ve ortaya bol münakaşalı, biraz sosyolojik, hafif politik bir futbol savaşı çıktı..

8 haziran pazar gecesi klagenfurt'da polonyalılar klose ve podolski olmadan da var olduklarını tüm dünyaya göstermek, almanlar da 2006 öncesi ektikleri tohumların karşılığını 2008'de kupa olarak istediklerini göstermek isteyecekler..

almanya turnuvanın en büyük favorilerinden..müthiş bir turnuva geleneğine ve devamlılığına sahipler..takım, 2 yıl öncesinin başarılı takımı..teknik direktör, yine aynı dönemin yardımcı antrenörü..futbol karakteri 2006 ile tamamen aynı..bunlara bir de avusturya'nın coğrafi yakınlığı, italya,fransa,ispanya gibi "ağır top"larla finale kadar karşılaşılmayacak olması da eklenince almanların evlerine en geç döneceklerden olabileceğini söylemek pek yanlış olmaz..takımın oyun yapısı 4-4-2..kalede lehmann, savunmada metzelder, lahm ve friedrich takımın bankoları..ortanın göbeğinde frings var..ortanın önündeki podolski ve ballack'ı herkes biliyor zaten..forvet de klose, kuranyi ve gomez var ama gomez-klose ikilisi daha olası...kadro yeterince iyi ve bundan da önemlisi gerçek bir takım kimliği var..kağıt üzerinde de olsa finalin yolu açık...

polonya ilk kez katılıyor turnuvaya..teknik direktörleri, mesleğin duayenlerinden..çok fazla tanımıyoruz ama elemelerdeki sıradışılıkları (portekizden 4 puan alıp grubu lider bitirmek gibi) onlar için yeterince büyük bir referans..

hırvatlar yıllardır çizgilerini koruyolar..15 yıldır uygulanan hücüm futbolu aynen devam ediyor..takımın başında 98 fransa'dan tanıdığımız biliç var..sahaya yayılışları 4-1-3-2.. eduardo'nun rezil sakatlığı takımı fazlasıyla etkileyecek gibi görünüyor..çeyrek finale kalsalar bile ötesi çok zor...

avusturya, bank asya birinci lig'de olsaydı şampiyon olurdu ama avrupa şampiyonası'ında alınacak bir puan bile süpriz olacak..ev sahibi kontenjanından burdalar ve uefa'ya katılmamak için başvurdukları bile olmuş..

çeyrek finale giderken almanyaya eşlik edecek takım büyük ihtimalle polonya ya da hırvatistan olacak..beenhakker faktörü, genç ve dinamik takım yapısı, polonyayı biraz daha ön plana çıkarıyor..

neticede, önümüzde almanya-polonya derbisiyle soslanmış güzel bir şampiyona yemeği var..

herkese afiyet olsun!