22 Haziran 2009 Pazartesi

Galatasaray'dan sağ gösterip sol vurma klasikleri - 2


Galatasaray, 1 yabancı 1 de yerli stoper arıyordu. Yabancı için Neill, Senderos vs isimler geçerken yerli isim olarak Orhan Şam ve Ediz Bahtiyaroğlu'ndan öte gidilemiyordu. Ediz ve Orhan için en azından 2-3 M€ ve birkaç futbolcu verilecekti. Bunun ötesine geçti yönetim ve Servet'in Milli Takım'daki ekürisini bonservissiz aldı. Daha önceki postlarımda Fatih Terim'in Milli kadro seçimlerini beğenmediğimi söylemiştim zaten, şimdi Terim seçti diye Gökhan Zan, Kazim Kazim iyi topçu olmaz elbet. Ama Gökhan Zan, uluslararası tecrübesi en yüksek Türk defans oyuncularından biridir. Fiziğine göre yavaş değildir, misal Servet'ten daha hızlı döner beli ama Servet kadar yürekli de değildir. Topu oyuna iyi sokamaz, ama bunun bilincinde olup Servet gibi topu sürmeye de kalkmaz. Pozisyon bilgisine laf edenlere ise çok hak vermiyorum. Zira Zago-Ronaldo ikilisinden tek öğrendiğinin bu olduğunu düşünüyorum. Bu sene Fenerbahçe maçında Semih'e kaptırdığı toptaki hatasını saymazsak, sene boyunca ciddi hatalar da yapmamıştır.
En güçlü olduğu noktalardan biri ise karakteridir. İstanbul'a küçük şehirden gelen Anadolu topçularının aksine, hemen ailesini yanına yerleştirmiş ve memleketinden beraber aile kurabileceği bir kız ile evlenmiştir. Babasını erken yaşta kaybettiği için ailesine ve sakat kardeşine babalık etmiştir bunca zaman. Hiçbir gün ben doğuştan Beşiktaşlıyım demediği gibi hiçbir gün de ben doğuştan Galatasaraylıyım da demeyecektir. Tekmeye kafasını sokmayacak, müzmin sakatlıkları sık sık tekrarlayacaktır büyük ihtimalle ama birgün olsun taraftarla ya da takım arkadaşlarıyla ters diyaloğa girmeyecektir. Son şampiyon Beşiktaş'ın, son maçlardaki kaptanının kim olduğunu unutmamak gerek. Arkasından karakterine sallayacaklar en azından bunu düşünsün bir kere daha.
Gökhan ile ilgili yazacak çok şey var daha ve elbette ki yanına çok iyi bir yabancı stoper alınmalı ama kim derdi ki Şeva Şehidi Servet'i 8.5 M€'ya satıp arkasından ağlarken Stuttgart Kaptanı, Portekiz Milli Takım topçusu Meira'ya verilen 6.5 M€'ya göbek atacağız diye..
Gökhan Zan vs Bora Zan

22 yorum:

Bhut_Jolokia dedi ki...

Yönetim bu transferle yabancı stoper arayışından vazgeçermi?

Barizzio dedi ki...

@bhut_jolokia
abi gökhan-emre stoper ikilisiyle mi oynayacak galatasaray? Vallahi o durumda cacık olmaz, seneyi 65 gol atıp 66 gol yiyerek tamamlar galatasaray. İyi stoperin olmadan yemişim total futbolunu!

Bhut_Jolokia dedi ki...

Kesinlikle.. Ben korkuyorum yine de belli olmaz bizimkilere. Adam gibi bir stoper alırız umarım

ERKUT dedi ki...

Demirören ile her saniye kahrediyor beni. Gökhan beşiktaşın kurtarıcısı değil lakin milli takıma yollamayı başardığı iki isimden biri. cam adamda olsa , kelle koltukta maçta izletse kaptanlık badı takan adamı opsiyonu devreye sokmayı unutup ezeli rakibe hediye etmek akıl karı değil. Mesel Zanlı yada Zansız beşiktaş değil mesele neden her yanlışın alştınd beşiktaş olduğu .G.Saray 8 milyona sattığı Servet'in yerine kim ne derse desin bedavaya alınacak en iyi ismi aldı. Yılın bombası bu transferdir.

ramram dedi ki...

Erkutcum söylediklerin tartışılır. Unuttuklarını hiç sanmıyorum açıkçası. Galatasaray ne aldı, ilerleyen günlerde göreceğiz hep beraber.

Şairler Parkı dedi ki...

@Erkut
Bizim yönetim berbattır evet haklısın da, acaba gerçekten opsiyonu unuttular mı? Mümkün değildir.

Gökhan, geçen sene sözleşme yenilerken kafasındakini göstermişti bize. 1 trilyon garanti para istedi. 1+1 imzaladı sözleşmeyi.1+1 nedir yahu? Resmen seneye de ne kadar atarsam cebime atayımdır benim gözümde.

Keza bu sene sonu itibariyle de aynısı oldu. Şampiyonlar liginde direk oynamak varken Gs'yi neden tercih etti? Gökhan diyecek tabiki de beni aramadılar, etmediler vs diye. Alacağı parayı da göreceğiz.

Milli takım da bir kriter değil ayrıca. Milli takıma bizden hala İbrahim Üzülmez gidiyor mesela ama iyi bir Toraman asla davet almıyor.

Beşiktaş adına Gökhan kayıp değil. Beşiktaş'ın yanlışlaı başka yerde.

Ege

Barizzio dedi ki...

@sencer
bildiğin yerden sormuşlar, benim çocukluk arkadaşım da keşke transfer olsaydı 3 büyükler arasında :)
@erkut
yine kör öldü, bir de baktık yine gözleri elf gözleri. gökhan 35 sezondur bizde, onun sayesinde 3-5 maç aldık, onun yüzünden 10-15 maç verdik. gökhan takımdayken canım ciğerim diyorduysan gerçekten önemli bir azınlıksın :)
@galatasaraylılar
reykart gazındasınız. gökhan kardeşim hayırlı olsun. velakin tavsiyem, fazlaca gaza gelmemeniz olacaktır. zira, 3 ay önce gökhan cam dediğiniz oyuncu'nun (bakın küfretseniz ve adam size transfer olsa ayrı konu, karıştırmayın) camlık özelliği devam etmektedir..
saygılar

Adsız dedi ki...

arkadaşlar,

Bu yönetim bu adamın sağlık durumunu az çok bilip almıştır. beşiktaşlı kardeşlerim de zaten gerçeğin farkındadır, yönetiminiz bi şeyi doğrultamıyor. reykart gazındaysam da gazındayım, gayet de mutluyum...medyanın top gibi oynayamayacağı bi adam geldi..futbolcuların hepsinin de istisnasız şımarık hareketlerden kaçacağı bir durum oluşacaktır die düşünüyorum...sencere kısmen katılıyorum..şu şartlar altında yedek bile kalsa iyi bir yedek olabilir...katılamadığım kısımlar gökhanın kişiliği ile ilgili...çünkü adamı tanımıyorum..:D

Burkay

köşeli dedi ki...

galatasaray milyonların havalarda uçuştuğu bir piyasada rakibinin stoperini bedavaya almış. adam kim ne derse desin milli oyuncu. (hoş sabri'de milli ama laf işte) ayrıca kim bu adama ilk 11 garantisi verdi ki? çapı yeterse oynar yetmezse semihle emre aşık'la kulübede durur. bedava kardeşim. işin sonunda gs maddi kayıp içinde olmayacak. hem kim derdi sheva gazisi servet türkiye'nin en stoperi olacak diye!
veya ayhan? okunur muydu esamesi 3 yıl önce? bu yüzden biraz sakin yahu:)

Adsız dedi ki...

servet'in gittiğini varsayalım;

galatasaray o bölgeye ya iki tane yabancı alacaktı ya da bi türk bi yabancı..iki yabancı alsa, ya defansın sağına ya da forvete yerli bulmak zorunda kalacaktı..iki stoperin ikisini de yabancı kullanmak 6+2'de mantıklı değil..sonuçta önde oynayan 5 tane türk arda yok..sözün özü, bir türk stoper almak zorundaydı cimbom..alternatif çok değil, herkes biliyor türkiyedeki stoper kıtlığını..fenerli patlak yasin'in bile 10-15 maç oynama fırsatı bulabildiği bi türkiye burası..yok, stoper yok..neyse..cimbom için alternatiflerden ankaralı ediz öne çıkıyordu..ozer'e 5 milyon diyen adam ediz'i 1'e, 1,5'e bırakır mı? bırakmadılar..servet'ten gelen milyoncukları ne olacağı çok belli olmayan adama vermek de çok mantıklı olmadı elbette..hazırda -şahsen çok beğenmesem de- milli takımda oynayan, şampiyon takımın kaptanı çok da yaşlı olmayan ama tecrübeli bi adam var..hem de bedava..onu bonservissiz bitirmek dünyanın neresine giderseniz gidin daha mantıklı..şimdi efendim gökhan cam filan diyorlar..olsun cam olsun..istatistiklerine baktım; cam haliyle son iki sezonda 20 maç ortalama tutturmuş..açın bakın servet'in, ya da önceki yıl song'un toplam kaç maç oynadığını..gökhandan çok değil..20 maç hatta 15 maç galatasaray için yeterdir hocam..çünkü bu adamın yanında emre aşık, emre güngor, semih ve murat var..bi de direk oynayacak yabancı alınacak..nerden baksanız akıllı bi transfer bu..fenerbahçe için de inanılmaz yararlı olurdu bence kadro derinliği açısından..ama galatasaray kaptı..beşiktaşlıların iyi kurtulduk demelerini de pek önemsemiyorum..sabri giderse galatasaraylılar da aynı şeyi söylerdi ama 5.haftada da "ulan kızıyoduk mızıyoduk ama sabri sağ tarafı idare ediyodu biraz da olsa" diye ağlamaya başlarlardı..taraftarlık gözüyle bakınca olmuyor hocam bu olaylar.."reykard gazı" da ne demekse artık, yukarda gözüme ilişti, önemsemedim, geçtim..

saygılar :)

w.t & haldun üstünel

Barizzio dedi ki...

@harcanık
genç,
halen dünyayı başka renkle göremiyosun, halen..
Beşiktaşım 2 kupa almış bu sezon, diğer takımlar oynamadı diye şampiyon demişsiniz. her fırsatta kendinize paye çıkarmışsınız her b.ktan. aynen devam. hagi ruhu seninle olsun, trapano harcanmış hagiden bahsetmişti bu arada geçen günkü yazısında, kendisine "wasted hagi" dersek, seni de mutlu etmiş oluruz umarım
:)

Adsız dedi ki...

@ bariz;

seviyeli tartışmamızı başka başka acip acaip boyutlara taşıyosun..ben şimdi gökhan zan'dan bahsediyoken biz "bence pete sampras agassi'den daha iyi tenisçiydi müdür" diyo muyum, lampard diyo muyum, gerard kardaşımsın, seni tek geçerim diyo muyum :D

sevgili bariz..kardeşimsin :)

w.t

Adsız dedi ki...

galatasaray a hayırlı uğurlu olsun diyorum gökhan zan. şu an yabancı kontenjanını doldurmak yerine gayet güzel bir transfer yaptılar bence, oynar mı oynamaz mı nasıl oynar bunların hepsi ayrı konu.
beşiktaş yönetimine gelince, ben olsam geçen sene imzalamazdım, yok ben bir gidip avrupa kupasında oynayayım, sonra oturup konuşuruz, teklifleri değerlendiririz diyen, bildiğim kadarıyla o dakika itibariyle sözleşmesi sona ermiş olan bir futbolcu ile :)
amma ve lakin imzaladılar pişman olunan anlar da oldu gülünen gurur duyulan anlarda oldu.
gidişinde opsiyonun kullanımı gibi ifadelerin kullanılması garibime gidiyor benim, o kadar da değildir artık yani, gülerek izliyorum dinliyorum :)
en nihayetinde galatasaray için güzel bir transfer olmuştur, gerek yurtdışı tecrübesi, gerekse şampiyonluk ve kupalar kaldırmış olması ile.

Alper

Barizzio dedi ki...

@wt
tespit iyi ama bence, sence?
@alper
sevgili bro,cuma gece takıma ekleme dedik sen çıkarma yaptın takımdan, noolcak bizim halimiz? bi de bana bunun cevabını ver :)

Adsız dedi ki...

burası arkadas blogu sanırım aslında birazda futbol olsa

ramram dedi ki...

Tabi şimdi iki kupalı şampiyonlar ligine direk katılan bir takımın göndermek istediği oyuncuyu hem de bedavaya havada kapar lig 5.si.

Bence iki taraf için de hayırlısı olmuştur. Demirören'e tepkimi hepiniz bilirsiniz aşağı yukarı. Ben bunun bir hata sonucu olduğunu düşünmüyorum hala. Gökhan'ın karakterine lafımız yok, tanımıyoruz.

Adsız dedi ki...

gökhanı bırakmak istemedik aslında
ama bizim başkanın tam tabiriyle beceriksizligi.daha dogrusu onun da işleri degil aslında bunlar yöneticilerin takdiri diyelim.
kim ne derse desin en az 5 milyon tl paramız uçtu gitti.
daha kötüsü 1 yabancı kontenjanı artık stopere gerekiyor.peki karşılıgında ne olacak?
ben size olacagı söyleyeyim bobo bir hiç ugruna satılacak.

trapano dedi ki...

yalnız tartışılması gereken konu konusulmuyor canım sıkılıyor;yazık!
hepinizi profesyonel olmuşsunuz. bize ne gökhanın performansından, bu camia senden vazgeçse seni kaptan mı yapar karaktersiz! 2gün gecikme oldu nasıl kaçarsın ayıp! profesyonelim diye diye vefayı unuttunuz, lanet olsun senin gibi topçulara. allee var ya bu gökhan kesin samandaglı, mikrop mikrop

ramram dedi ki...

Az önce yönetime yakın kaynaklardan öğrendiğim kadarıyla yönetimde kriz yaratmış gökhan zan konusu. Kendisiyle para konuşup anlaşmak için bir yönetici yola çıkmış bile, ama gökhan bu esna da imza atmaktaymış.

Barizzio dedi ki...

@trap
tabi samandağlı olum, sencerin çocukluk arkadaşı dedik ya :)

Adsız dedi ki...

@herkes;

beşiktaş açısından en doğru değerlendirmeyi bu yorumun 3 üstündeki "adsız" arkadaş yapmış bence..

ram'ın "Tabi şimdi iki kupalı şampiyonlar ligine direk katılan bir takımın göndermek istediği oyuncuyu hem de bedavaya havada kapar lig 5.si." tespitini benim takımım da 6 yılda 1 hasbelkadar şampiyon olabilen bir takım olsa ben de yapardım..hak veriyorum :)

bi de sevgili trap, bence memo topuz ne kadar kayseri'nin kaptanıysa zan da o kadar beşiktaşın kaptanıydı..ümit ozat cimbom istemesine rağmen mi gitti koln'e..tuncay şanlı gitmeseydi boro'ya çıkıp gelse cimbom'da oynasa deli kızardım..yakışmamış derdim..zan öyle değil..zannımca öyle değil..

sevgiler şelale :)

w.t

ramram dedi ki...

w.t kardeşim geç bunları. Biz size sevinmeyin demiyoruz, sizin için iyi oldu. Bence bizim için de iyi oldu. Eğer Türkiye'de iyi stoper yoksa, en yisi Gökhan Zan'sa gitsin yabancı alalım. Para kaybettik kısmına gelirsek, Gökhan'dan kaybettiğimiz paraya bakmam açıkçası. Diğer tarafta Aydın'ı vermişiz ben ona üzülüyorum hala. Beşiktaş her sene kazanabileceği o kadar çok parayı kaybediyor ki, oyunculardan ettiği zarar o kadar dokunmuyor. Ha bi de şu var; boş durmuyoruz. Kazanılabilecek paraları daha fazla kaybetmemek için Beşiktaş yönetimiyle görüşmelerimiz devam ediyor. İnşallah yakında gururla anlatırız burdan.