1 Haziran 2010 Salı

Toplar

2010 dünya kupası resmi topu "Jabulani"ye tepkiler hızla artadursun, biladerim lazinyo, içeriğe çokça ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde sağolsun desteğini esirgememiş.. Hepimizin duygusal dönemleri oluyor, ve güzel cümleler de çoğu zaman bu dönemlerde çıkıyor ağzımızdan. Lazinyo da futbol toplarının hayatımız üzerindeki, çocukluğumuzdan başlayıp bugüne kadar gelen etkisinde kalmış durumda bu ara çok belli ki. Önce Kames, şimdi bu meşin yuvarlaklar. Daha önce muhakkak geçmiştir bloglarda bu toplar, ama bizde de bulunsun, kendi cümlelerimizle koyalım maksat.
Lazinyonun favori topu Questra (1994), benimki ise Tricolore (1998). Bu da demek oluyor ki insanlar genelde 14-15 yaşlarında kullanılan topları en çok beğeniyor. Buradan da bize yeni bir SPSS araştırma konusu çıkar! Siz de yazın favorilerinizi, ben bi araştırıvereyim.


2010 - Jabulani


2006- Teamgeist


2002 - FeverNova

1998 - Tricolore



1994 - Questra






1990 - Etrusco Unico





1986 - Azteca





1982 - Tango Espana









1978 - Tango




1970 / 1974 - Telstar

Her zamanki gibi “çok yoğun” geçen bir nöbetimde rast geldiğim ve gördükçe her biri tüylerimi ürperten topları haklarında çok bilgi vermeden derlemek istedim. Haklarında epey bilgi nette mevcut. Hikâyelerinden tutun da yapımlarında kullanılan malzeme ve tekniklere kadar. Tabi ki hepsini hatırlamamız olanaksız ancak 20 sene sonra benzer bir konu tüylerimi eminim ki çok daha fazla ürpertecek. 50 yaşımızda… PES oynayacağız, Wining oynayacağız, top seçeceğiz, gözlerimiz dolacak…
Lazinyo

6 yorum:

Burak Eken dedi ki...

"Lazinyonun favori topu Questra (1994), benimki ise Tricolore (1998). Bu da demek oluyor ki insanlar genelde 14-15 yaşlarında kullanılan topları en çok beğeniyor."

Tespit doğru sanırım. :) Benim de en beğendiğim top, Teamgeist'tır. Ve 2006 Dünya Kupası sırasında 14 yaşındaydım. :)

morientes dedi ki...

Dünya kupası topları içinde benim için favori denilebilecek bir top yok tam olarak ama en sıcak bana da Tricolore geliyor ki bu da benim 13 yaşında olduğum seneye denk gelmekte. Ancak Avrupa şampiyonalarını da işin içine katarsak kesinlikle favori topum 2004 portekizdeki "Rotiero" dur.

Barizzio dedi ki...

Valla arkadaşlar beni yemiyosanız acayip sevindim atışımın tutmasına :)
araştırmaya devam o vakit..

Anıl Kıral dedi ki...

FeverNova benim için bambaşkadır. Ve bu topu sevdiğim yaşımda 11'di..

Adsız dedi ki...

ben tricolore u beğeniyorum ama 9 yaşındaydım.ayrıca fevernova neysede teamgeist ve yeni bakkal topu 5 para etmez I thınk.

marti dedi ki...

Telstar derim ama yaş hesabı tutmuyor, -10 filan idi o sıralar yaşım. Galiba daha sonra edindiğim taklitlerini çok sevmişim.