Türkiye’ye geldiğinde her veteran büyük futbolcu gibi o da eleştiriliyor, “Katar yerine Türkiye’ye geldi” yorumları yapılıyordu. Sezon başında ortaya koyduğu futbol ise kazanma isteğiyle dolu ama ne yazık ki hatırladığımız Roberto Carlos’tan uzaktı. Sezonun son maçlarında sakatken takım arkadaşlarıyla beraber olmak yerine Brezilya’da olmayı tercih etmesi ise ayrı tartışma konusu oldu Türkiye’de. Roberto Carlos analizi yapmak değil amacım, zaten Golden Foot ödülünü kazandıran TFL performansı değildir.Ödülü kazandıran gerçek, Fenerbahçe’ye imza attığı gün kardeşimin yaptığı yorumda açık bence:
- Hala dünyanın herhangi bir yerinde bir çocuk mahalle maçında topa gerilirken, ayaklarını yere hızlı hızlı basıyor ve O’nun ismini bağırıyor.
Peki Golden Foot nedir? Kim verir? Kime verir?
Dünya’da 29 yaşından büyük ve gerek kişilikleri(2006’da Zidane’ın alamama sebebi attığı kafaydı) gerekse de takımlarına yaptıkları katkıları dolayısıyla ödüllendirilmeye layık görülen futbolculara verilen bir ödül Golden Foot. Ödülü belirleyen jüri ise organizasyona üye medya kuruluşları yetkilileri ile resmi sitede oy veren taraftarlardan oluşuyor. Türkiye adına Dündar Kesapli (Ajansspor) ve Mehmet Demircan (Fanatik) oy veriyor. Bu iki ismin listesinde de hem Hakan Şükür hem de Roberto Carlos’un yer aldığını da ekleyelim.
lk