8 Mart 2010 Pazartesi

F1'de Sezon yaklaşırken


Formula 1 sezonu önümüzdeki hafta Bahreyn GP’si ile başlıyor. Ben de bu yarıştan önce birkaç bilgi ve değerlendirmeyi sizlerle paylaşmak istedim.

Bu sene Schumi’nin dönüşünü herke gibi ben de merakla bekliyorum. 41 yaşında olmasına rağmen aynı hırsla mücadele edeceğine ve 1-2 yarış kazanacağına inanıyorum. Eski performansını yakalamasın yine de zor (Kendisi her ne kadar şampiyon olacağını iddia etse de). Michael Jordan da NBA’e Washington ile son döndüğünde çok heyecanlanmış ve Washington’ın yayılnlanan hemen hemen tüm maçlarını izlemiştim. Bir maçta 51 sayı attığına da şahit olmuştuk son sezonunda... Ama gençliğindeki smaçlarını bir yana bırakın, All Star maçında pota altından bir smacı bile kaçırmıştı. Yani anlatmak istediğim şu; Schumi’den imkansızı beklemek, şampiyon olacağına inanmak yanlış bence... Ama bir-iki yarış kazansa birkaç heyecanlı hareket gösterse eski günlerinden benim ve tüm F1 sevenler için yeterli olacaktır.

Bu sene yıllar sonra ilk defa 4 eski şampiyon birarada yarışıyo. Schumi dışında; Hamilton, Alonso ve Button var pistlerde... Bunların yanında şampiyonluğa daha önce çok yaklaşmış ve hala iddialı Barrichello (ki kendisi Williams’a geçti), Massa, RedBull’da devam eden Webber ve Vettel ikilisi var. Ve ayrıca benim bu seneki favorilerimden Nico Rosberg ve geçen sene F1’in son yarışlarında Toro Rosso ile katılan İspanyol Alguersuari de dikkat edilmesi gereken kişiler. Alguersuari ile ilgili küçük bir not, çocuk 25 Mart 1990 doğumlu ve F1’ adım atan en genç pilot oldu geçen sene (Yaşlanmaya başladık sanırım =) ).

Ha bir de unutmadan, 2000-2001 yıllarında Arrows gibi bir arabayla gayet iyi işler çıkarmış, daha sonra takım iflas ettiği ve yarışlardan çekildiği için kendine takım bulamayıp test pilotluğu yaparak kariyerine devam eden Pedro De La Rosa da 38 yaşında pistlere geri dönüyor. Hem de BMW Sauber’le... Valla Sauber’i nasıl ikna etmişler bilemiyorum ama menajeri hakkatten iyi iş yapmış.


Bu sene 28-30 Mayıs tarihlerinde yapılacak Türkiye GP biletleri satışa çıkmış ve önceki senelere göre yaklaşık 35-40% ucuz. Ben de bu sene sanırım ana tribünde yarış izleme hayalimi sonunda gerçekleştirebilicem (3 gün 400 TL). Bundan 2-3 sene evvel bu biletin fiyatı 700-800 TL civarıydı. O kadar para vermek istemeyenler için açık alan 3 gün için 70 TL. İlk sene aynı bilete 120 TL civarı birşey vermiştik bundan 5 sene önce... Bence gayet makul ve kaçırılmaması gereken fiyatlar bunlar. Bundan sonra Türkiye’de yarış yapılmama ihitimalinin yüksek olduğu düşünülünce kesinlikle kaçırmayın derim.

Son bir şey daha, bu sene puanlama ilk on sıradaki pilot için ve şu şekilde olacak; 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Böylece yarış kazanan pilot emeğinin hakkını biraz daha alabilmiş olacak. Eski sisteme göre 4 yarış kazanmak (4 x 10) ile 5 kere 2. olmak (5 x 8) aynı anlama geliyordu artık gelmeyecek.

Not: 1. Resim: Schumi Bild’e 2010’da şampiyon olacağını anlatırken....
2. Resim: İstanbul Park Ana Tribün 309 numaralı kısımdan görüş açısını gösteriyor. (bence pistteki en güzel nokta ve sanırım biletimi buradan alacağım) Bilet fiyatları ve ayrıntılar için; http://www.biletix.com/static.htm?page=sp43
Motorsporları dünyasının usta kalemi "the Player" Kemal Kandemir yine bizlerle. Eline sağlık..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

finlandiyalı yarışmayacak mı bu sezon üzüntü verici ...

Humerus dedi ki...

Bu sene en azından geçen senenin üstüne çıkmak lazım.Ecclestone Türkiye iyi bir pazar devam edecek dese de işi şansa atmamak gerek.

Adsız dedi ki...

yaşıyor musunuz? herkes nerede?