Daha burada Raikkonen’in son yarışlarda yükselişe geçtiğini yazalı 15 gün kadar olmuşken o takımından kovuldu bile... Bundan 3 sene olan olay yine başına geldi... 3 sene önce onun yerine Alonso’yu getiren Mclaren takımıydı ve o Ferrari’ye daha yüksek bir kontratla geçiyordu (Yılda 45 milyon dolar). Bu ücret, Tiger Woods’tan sonra dünyada en çok kazanan sporcu yapmıştı Kimi’yi.
İki gün önce Ferrari 2010 yılı için Alonso ile anlaştığını açıladı sonunda... Zaten son zamanlarda böyle bir dedikodu devam ediyordu ve bugüne kadar formula 1 dünyasında çıkan bu tarz dedikodular genelde doğru çıktığı için bunun da gerçekleşme ihtimalinin yüksek olduğu tahmin edilyordu. Ve beklenen oldu; Alonsa Kimi’yi yeniden koltuğundan etti.
Bunun iki tane nedeni var bana kalırsa; 1.’si yukarıda bahsettiğim Raikkonen’in maaşı (bu maaş Ferreri’yi bile zorlar nitelikte) ve 2.’si ve daha önemlisi Santander’in (dünyanın en büyük 7. bankası olan İspanyol kuruluşu) önümüzdeki sene Ferrari’ye sponsor olmak için Alonso’yu yarıştırmalarını şart koşmuş olması (ve muhtemelen Alonso’nun ücretini de bu bankanın vereceği söyleniyor)
“Peki tamam bu tarz işlerde paranın önemi büyük ama Raikkonen bunu haketti mi yoksa Ferrari acımasızca mı davrandı?” diye sorarsanız size şöyle bir cevap verebilirim;
Birincisi, Raikkonen bu takımda 3 sene içinde önemli başarılar kazandı: 1 pilotlar şampiyonluğu, 2 markalar şampiyonluğu, 9 yarış galibiyeti, 5 pol pozisyonu ve 225 puan (2009 sezonu henüz bitmedi tabi). Yani başarısız sayılmazdı. Ama muhteşem bir ilk sezonun ardından son 2 sezon kendinden bekleneni tam olarak verebildiği de söylenemez. Ama kovulmak için yeterli bir zemin de yaratmıyor bu.
İkinci olarak, takım sponsorluğu formula 1 takımlarının (Ferrari takımının bile) yaşamsal kaynaklarından biri... Böyle bir anlaşmayla bir pilotun maaşından 51 milyon dolar (2010 için Raikkonen’in alacağı söylenen para bu) kar, 2 kere dünya şampiyonu olmuş bir pilotu bedava yarıştırma ve üstüne sponsorluk ücreti ile tahminen yıllık 100 milyon doları aşkın bir gelir sağlamış oluyor. Bu da Ferrari için gerçekten akıllıca yapılmış bir hamle bence, ve Raikkonen’i çok sevmeme rapmen her türlü hatır-gönül ilişkisinin önünde yer alacak bir anlaşma bu...
İki gün önce Ferrari 2010 yılı için Alonso ile anlaştığını açıladı sonunda... Zaten son zamanlarda böyle bir dedikodu devam ediyordu ve bugüne kadar formula 1 dünyasında çıkan bu tarz dedikodular genelde doğru çıktığı için bunun da gerçekleşme ihtimalinin yüksek olduğu tahmin edilyordu. Ve beklenen oldu; Alonsa Kimi’yi yeniden koltuğundan etti.
Bunun iki tane nedeni var bana kalırsa; 1.’si yukarıda bahsettiğim Raikkonen’in maaşı (bu maaş Ferreri’yi bile zorlar nitelikte) ve 2.’si ve daha önemlisi Santander’in (dünyanın en büyük 7. bankası olan İspanyol kuruluşu) önümüzdeki sene Ferrari’ye sponsor olmak için Alonso’yu yarıştırmalarını şart koşmuş olması (ve muhtemelen Alonso’nun ücretini de bu bankanın vereceği söyleniyor)
“Peki tamam bu tarz işlerde paranın önemi büyük ama Raikkonen bunu haketti mi yoksa Ferrari acımasızca mı davrandı?” diye sorarsanız size şöyle bir cevap verebilirim;
Birincisi, Raikkonen bu takımda 3 sene içinde önemli başarılar kazandı: 1 pilotlar şampiyonluğu, 2 markalar şampiyonluğu, 9 yarış galibiyeti, 5 pol pozisyonu ve 225 puan (2009 sezonu henüz bitmedi tabi). Yani başarısız sayılmazdı. Ama muhteşem bir ilk sezonun ardından son 2 sezon kendinden bekleneni tam olarak verebildiği de söylenemez. Ama kovulmak için yeterli bir zemin de yaratmıyor bu.
İkinci olarak, takım sponsorluğu formula 1 takımlarının (Ferrari takımının bile) yaşamsal kaynaklarından biri... Böyle bir anlaşmayla bir pilotun maaşından 51 milyon dolar (2010 için Raikkonen’in alacağı söylenen para bu) kar, 2 kere dünya şampiyonu olmuş bir pilotu bedava yarıştırma ve üstüne sponsorluk ücreti ile tahminen yıllık 100 milyon doları aşkın bir gelir sağlamış oluyor. Bu da Ferrari için gerçekten akıllıca yapılmış bir hamle bence, ve Raikkonen’i çok sevmeme rapmen her türlü hatır-gönül ilişkisinin önünde yer alacak bir anlaşma bu...
Peki bundan sonra Raikkonen’e ne olacak?
Birçok kişinin (ve benim de) tahmini Raikkonen’in McLaren’de Kovalainen’in koltuğuna geçeceği... Ayrıca bu bir temenni de... Çünkü şu anda Raikkonen’in ücretini karşılayabilecek ve kazanmasını sağlayacak bir araba verebilecek tek takım McLaren’miş gibi gözüküyor. Sanırım o da birkaç gün içinde belli olur... Ama şayet McLaren ile anlaşma yapamaz ve seneye yarışamazsa o zaman Kimi için gerçekten yazık olacak.
Not: 2. Fotoğraf Kimi’nin şampiyon olduğu 2007 yılı Brezilya Grand Prix’i sonrası çekilmiş... 1 puanla Alonso ve Hamilton’ın önünde şampiyon olmuştu...
Yayıncının notu: Motorsporları dünyasının usta kalemi Kemal Kandemir birkez daha bizlerleydi, kendisine çok teşekkür ediyoruz.
2 yorum:
Bu ücret, Tiger Woods’tan sonra dünyada en çok kazanan sporcu yapmıştı Kimi’yi.
bunu dersen adam başarısızmış... bugun real madrid finalde olağanüstü hakem hataları dışında şampiyonlar ligi kupasını alamazsa ronaldo başarısızdır...
1.'si Bunu ben demiyorum, bu bi gerçek... Forbes'un araştırmalarında var ararsan google'dan falan bulabilirsin.
2.si Ferrari'nin arabası bu sene rezaletti.. Kaza geçirene kadar Massa da gayet kötüydü, sadece Raikkonen değil...
Schumacher de Ferrari'ye geldiği ilk 4 sene (evet 4 sene) şampiyon olamamıştı ve gayet kötüydü.. Raikkonen'den de fazla para alıyordu.. sonra üstüste 5 sene şampiyonluk kazandı.. Eğer o gün yöneticiler senin Ronaldo için düşündüğünü düşünse Ferrari-Schumi efsanesi hiç olmayabilirdi belki...
Son olarak; Para=Başarı diye birşey yoktur hiçbir zaman... Öyle olsa Galacticos; Figo+Zidane+Beckham+Ronaldo+Raul+R.Carlos'lu takım tüm kupaları üstüste alırdı.. Bunun yerine mütevazi kadrosuyla Valencia 2 sene şampiyon olabildi o zaman..
Yorum Gönder